در حال حاضر بدلیل ممنوع بودن مزوتراپی از طرف وزارت بهداشت و درمان ایران این مورد در کلینیک میرداماد انجام نمیشود

مزوتراپی روشی است نوین در :

1-درمان ریزش مو غیر ارثی و کنترل ریزش مو ارثی ( عدم توسعه و پیشرفت این نوع ریزش )

2-چروک و افتادگی طرفین صورت و جوانسازی( این روش در مورد چروک های اخم و پیشانی  و خط خنده تاثیری ندارد و تنها روش درمان این  دو ناحیه تزریق بوتاکس و پر کردن خط خنده با ژل های پرکننده است )

3- حل کردن چربی های ناخواسته زیر پوستی در مقادیر کم

مکانیسم عمل مزوتراپی : همانطور که می دانید کلیه داروهای خوراکی یا کرم و محلولهای موضعی به سختی از پوست جذب می شوند و مقدار کمی از دارو به ناحیه زیر پوست می رسد ، در تکنیـــــــــک مزوتراپی داروهای مورد نیاز برای درمان چاقی و یا ریزش مــــو یا جوان سازی صورت ، مستقیم با  یک دستگاه  با درد بسیار کم وکاملا قابل تحمل به زیر پوســـــت تزریق می شود و این عمل باعث می شود کاملا" دارو جذب لایه های مختلف زیر پوست شود و در نتیجه این درمان قابل مقایسه با داروهای خوراکی یا موضعی نمی باشد  و بسیار موثزتر است ولی  نمی توان گفت مزوتراپی در همه بیماران موثر است و درصد و میزان تاثیر آن هم در بیماران مختلف متفاوت است ومعمولا هم قابل پیشبینی نیست.

اکثر داروهای که برای درمان با مزو تراپی استفاده می شود از مواد ویتامینی و معدنی می باشد ، لذا هیچ عوارضی ندارد . در بعضی موارد مثل ریزش مو ارثی یا ژنتیکی هورمونی به جای مصرف دارو های خوراکی ضد هورمون مثل اسپینیرولاکتون و یا فینستراید یا ...

میتوان از این داروها بصورت تزریق موضعی در پوست سر با این روش استفاده کرد بدون انکه شخص دچار عوارض دارویی شود چرا که مصرف خوراکی این داروها اغلب با عدم تحمل بیمار مثل سردرد و دل درد و عصبی شدن و.....و گاهاً سایر عوارض ناخواسته همراه است.

این داروها توسط دستگاه مخصوص مزوتراپی به زیر پوست در نقاط مختلف پوست مورد نظر تزریق می شود ، به طوریکه  در حداقل زمان ( هر جلسه حداکثر 20 دقیقه) می توان این مواد موثر را به زیر پوست با درد بسیار کم تزریق کرد.

البته در مواردی که بیمار احساس درد کند نیم ساعت قبل از عمل  به پوست سر بیمار اسپری لیدوکائین موضعی 20 درصد یا در مزوتراپی  صورت  کرم بی حسی موضعی مالیده میشود و دیگر هنگام انجام مزو تراپی درد نخواهد داشت.

با این متد بیمار نیاز به استراحت در منزل ندارد و میتواند به راحتی فعالیتهای کامل خارج از منزل خود را انجام دهد.

دوره های درمانی :

با توجه به اینکه مزوتراپی در اختیار گذاشتن مواد مورد نیاز مو جهت رشد میباشد و رشد پروسه مستمری است

لذا تزریق آن میبایست بصورت پروتکل درمانی مرتب انجام گیرد .

تزریق هفتگی تا 4 هفته

تزریق دو هفته یکبار تا 4 نوبت

سپس ماهیانه و نهایتا هر 3 ماه یکبار نتایج خوبی خواهد داشت .

داروهای مزوتراپی بصورت انواع ویالها و به دو روش در بازار وجود دارند :

1- ویالهای اختصاصی از هر دارو بصورت جداگانه و Bulk که پزشک میتواند آنها را به میزان لازم با همدیگر اختلاط داده و در محل تزریق نماید .

2- ویالهای آماده و ترکیب شده که Koctail نامیده میشوند و مارک کارخانه سازنده هم روی آن درج شده است

هر پزشک بر اساس تجربه خود از این داروها استفاده مینماید ولی بنظر میرسد نوع دوم بهتر است چون میزان اجزا آن مشخص و تایید شده میباشد .