انجام روشی کم‌خطر و مؤثر برای رفع چاقی‌های موضعی و برطرف کردن چربی‌های موضعی شکم، پهلوها و پائین کمر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جراحی پلاستیک بوده و هست. لیپوساکشن به‌عنوان یک روش کاملا شناخته شده در این مورد تاثیر بسزائی داشته و دارد. در حال حاضر استفاده از لیزر لیپولیز در کنار لیپوساکشن نتایج چشمگیری بهمراه دارد.

لیپوساکشن چیست؟

عمل جراحی شامل خارج کردن چربی زیرپوستی با استفاده از کانولای متصل به پمپ تخلیه کننده است. کانولا میلهٔ کوچک حاوی سوراخ های فراوان است که از طریق برش های کوچک ۵ تا ۶ میلی متری وارد فضای زیر پوست می شوند  و با کمک این میله چربی زیر پوست به خارج از بدن منتقل می شود. عمل های جراحی لیپوساکشن که گاهی با لیزر و سونوگرافی نیز همراه می گردد، غالبا چند ساعت طول کشیده و پس از عمل نیز نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در این روش، رگ های خونی و عصب رسانی به پوست محل عمل، حفظ می شود.

لیزر لیپولیز چیست و در چه بیمارانی قابل اجراست؟

لیزر لیپولیز یکی از بهترین روش‌های درمان چاقی موضعی است و با از بین بردن چربی‌های موضعی بدون شل شدن و افتادگی  پوست نتایج رضایت‌بخشی به همراه دارد. در این روش جدید با بکارگیری همزمان دو طول موج 1064 و یا 1320   نانومتر، امواج لیزر قادر است طی یک جلسه بافت‌های چربی موضعی را تخریب کرده و به صورت مایع در آورد و چربی تجزیه شده به مرور زمان از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شود و یا در صورت حجم‌های زیاد به‌طور همزمان با لیپوساکشن توسط جراح خارج می‌شود. بنابراین توجه به این نکته بسیار مهم است که لیزر لیپولیز و لیپوساکشن رقیب نیستند و در بسیار ی از مواردمکمل یکدیگر محسوب می شوند. در صورتی‌که قبل از لیپوساکشن از لیپولیزر استفاده شود درد و خونریزی، تورم و کبودی بعد از عمل بسیار کمتر بوده و دوره نقاهت کوتاه‌تر خواهد شد. احتمال بروز آمبولی چربی و سلولیت نیز بسیار کمتر می‌شود. در این روش احتمال سوختگی نسوج اطراف پوست بسیار کمتر از لیپوساکشن اولتراسونیک است. تنها ایراد لیزر لیپولیز همراه با لیپوساکشن در مقایسه با لیپوساکشن به تنهایی، مدت زمان عمل جراحی است که حدودا دو برابر می‌شود.

مراحل عمل

در هر دو روش ليپوليز و ليپوساكشن ابتدا تحت شرايط استريل موضع مورد نظر با محلول تامينست بي حس مي شود كه تزريق بي حسي در هر دو روش يكسان مي باشد ،‌سپس در روش ليزر ليپوليز از محل هاي 1 – 5  ميلي متري كه قبلاً  بي حسي تزريق شده ، فيبرنوري بسيار نازك وارد بافتهاي چربي زير پوست شده و انرژي حاصل از ليزر باعث تخريب سلولهاي چربي مي شود.

اگر ميزان چربي در بيماران ليپوليز كم باشد حتي نياز به ساكشن ندارد ولي اگر ميزان چربي بيشتر از 500 ميلي ليتر باشد در هر دو روش ليپوليز و ليپوساكشن چربيهاي تخريب شده توسط ساكشن خارج مي شوند.

دکتر فرهاد هوشیدری - کاشت موی طبیعی ، جراحی زیبایی ، پاک کردن تاتو در یک جلسه ، لیزر پوست و موهای زائد

روش لیزر لیپولیز

در لیزر لیپولیز به علت اینکه برای نرم‌کردن چربی از لیزر استفاده می‌شود، نیاز به سایز کوچک‌تری از لوله (کانول) برای خارج کردن چربی وجود دارد و ادعا می‌شود میزان تورم و کبودی نسبت به روش معمولی لیپوساکشن کمتر است.

در حقیقت روش برداشتن چربی از بدن در تمام این رو‌ش‌ها تفاوت کمی دارد و با ایجاد مکش و خلاء به وسیله لوله‌های مخصوص، چربی بدن که در نقاط خاصی انباشته شده است، کشیده می‌شود.

 

 

برای تنظیم وقت جهت مشاوره پیرامون لیپوساکشن و لیزر لیپولیز لطفاً با شماره 4-02188649133 تماس بگیرید و یا به شماره 09022151222 پیامک بزنید. ( از شنبه تا چهارشنبه ) 

 

 

لیزر لیپولیز در چه قسمت‌هایی از بدن قابل اجراست؟

لیزر لیپولیز در تمامی قسمت‌هایی که چاقی موضعی وجود دارد کاربرد دارد. همچنین برای رفع شلی پوست بعد از لیپوساکشن نیز توصیه می شود. در تمام قسمت‌هایی که حجم چربی قابل برداشت زیر نیم لیتر باشد لیزرلیپولیز به تنهائی به لیپوساکشن ارجحیت دارد و نیازی به ساکشن نخواهد بود و سیستم لنفاتیک چربیهای لیز شده را جذب میکند . اما در مواردی که حجم چربی قابل برداشت بیش از آن باشد بهتر است که لیزرلیپولیز و لیپوساکشن به‌طور همزمان انجام شود. امروزه از لیزر لیپولیز و لیپوساکشن در کاهش سایز شکم، پهلوها، ران‌ها، بازوها، غبغب، زانوها، پشت کتف و کمر استفاده می شود و نتایج زیبائی بسیار بالائی به همراه دارد.

مزایای لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز بسیار ظریف و با دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتری نسبت به لیپوساکشن همراه است.به علت ظرافت کار با لیزر نتایج زیبایی بسیار ایده آل است و آثار ناهمواری بر خلاف لیپوساکشن های معمولی وجود ندارد.تابش لیزر در زیر پوست باعث تحریک و ساخته شدن کلاژن و سفت شدن همزمان پوست می شود.تاباندن لیزر در لایه سطحی باعث رفع سلولیت می شود.از نظر میزان و مقدار حذف چربی ها در افرادی که مناسب باشند،  نتایج کیفی و زیبایی بسیار بهتر است.

دکتر فرهاد هوشیدری - کاشت موی طبیعی ، جراحی زیبایی ، پاک کردن تاتو در یک جلسه ، لیزر پوست و موهای زائد

عوارض لیزر لیپولیز

این روش همانند سایر روشهای درمانی پزشکی می‌تواند عوارضی را مثل عفونت، تورم و سوختگی پوست ایجاد کند که به همین دلیل متخصصان روش معمولی لیپوساکشن را اغلب ترجیح می‌دهند. لیزرلیپولیز باید در جای بسیار محدودی از بدن انجام شود و استفاده گسترده آن به خصوص با روش هایی که در ایران انجام می شود به هیچ وجه درست نیست و روشی که در ایران به کار می رود، یک لیزرلیپولیز غیرواقعی است.

در لیزر لیپولیز واقعی با تاباندن لیزر کم توان در عمق بافت چربی، جدار سلول های چربی تخریب می شود این کار در حجم های بیش از 500 سی سی می تواند باعث مسمومیت کبدی و عوارض مرگ آور دیگری شود، بنابراین روشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد لیزرلیپولیز نیست.ضمن اینکه اگر بخواهیم از لیزر در کنار ساکشن کمک بگیریم باید بسیار دقت کنیم زیرا تابش کم توان لیزر تاثیر آنی ندارد و تابش پرتوان آن، باعث سوختن بافت های زیرپوستی مانند اعصاب یا حتی لایه زیرین پوست می شود و عوارض ظاهری و مشکل های مزمن مانند درد مزمن را در پی خواهد داشت. حتما در انتخاب پزشک دقت کنید و گول تبلیغات را نخورید.باید تاکید کنیم که روش‌های مختلف لیپوساکشن و کاهش چربی‌های موضعی هرگز به منظور درمان چاقی کاربرد ندارد و اشخاصی که دارای وزن طبیعی هستند برای به دست آوردن فرم بهتر بدن می‌توانند با این روش‌ها مورد درمان قرار گیرند.

تجمع مقداری چربی زیر پوست باعث زیبایی آن می شود، اما اگر چربی از حد طبیعی بیشتر شود، دور اندام های حیاتی جمع می شود و باعث پیری زودرس ارگان های داخلی و زمینه ساز سکته های قلبی و مغزی خواهد شد.

بنا بر این قبل از هر گونه اقدامی با پزشکی که به او اعتماد دارید مشورت کنید و بهترین روش را برای خارج کردن چربیهای اضافی ار زیر پوست خود انتخاب نمایید .

 

 

برای تنظیم وقت جهت مشاوره پیرامون لیپوساکشن و لیزر لیپولیز لطفاً با شماره 4-02188649133 تماس بگیرید و یا به شماره 09022151222 پیامک بزنید. ( از شنبه تا چهارشنبه ) 

 

 

انتخاب بهترین روش به عوامل مختلف بستگی دارد از جمله :

1-سن شخص

2- محل تجمع چربی

3- مقدار چربی

4- بیماریهای زمینه ای شخص

5- هدف نهایی شخص از اقدام به خارج کردن چربیها و میزان انتظار ایشان

6- میزان تناسب اندام کنونی شخص

7- روشهای زندگی ایشان مثلا آیا ورزش میکند یا نه 

8- نوع تغذیه و میزان آن   و و  و ....

روشهای دیگر برای از بین بردن چاقیهای موضعی و چربیهای اضافی در نواحی شکم و پهلوها و بازوها و ران و ....

روش لیپوماتیک

اخیرا این روش بسیار رایج شده و علت آن تاحدودی کمتر کردن خطرات روشهای قبلی میباشد .

در این روش بوسیله دستگاهی که تولی باد میکند با ضربات ایجاد شده در هندپیس توسط باد چربیهای زیر پوست شکسته شده و توسط ساکشن به خارج بدن مکیده میشود .

چون قطعات شکسته شده مقداری درشت هستند احتمال آمبولی کمتر شده و و حرکت قطعات درشت در داخل عروق مشکلتر است .

سایر مراحل شیبه لیپولیز با لیزر میباشد .

امروزه اکثرا لیپوماتیک در مطب ها انجام میشود و خود این مسیله مشکلات و عوار ضی بوجود آورده است و در نهایت وزارت بهداشت و درمان این عمل را در مطب ها ممنوع نموده است .

روش بعدی خارج کردن چربیها از زیر پوست 

 

 

برای تنظیم وقت جهت مشاوره پیرامون لیپوساکشن و لیزر لیپولیز لطفاً با شماره 4-02188649133 تماس بگیرید و یا به شماره 09022151222 پیامک بزنید. ( از شنبه تا چهارشنبه ) 

 

 

روش اولتراسوند 

در این روش بوسیله امواج اولتراسوند که از نوک کانولا صادر میشود چربیها خورد شده و به قطعات کوچکتر تبدیل میشود و بوسیله ساکشن این چربیها خارج میشوند .

روشی بسیار امن و بی خطر بوده و حداقل آسیب را به عروق وارد میکند 

روش واتر جت waterjet

در این روش هم توسط نیروی فشار آب چربیهای زیر پوست شکسته شده و به قطعات کوچکتری تبدیل میشوند و توسط همان لوله ساکشن به خارج مکیده میشود .

متیاز این روش در همگن بودن قطعات چربی میباشد و برای تزریق چربیهای خارج شده به جاهایی که نیاز به برجسته شدن دارند اولویت دارد .

روش بسیار جدید 

وایبروست یا لیپوست  vibrosat - liposat

وایبروست دستگاهی است که با نیروی ضعیف الکتریکی کار میکند و یک هندپیس مخصوص دارد که بدون حرکت دست پزشک یک سری حرکات رفت و برگشت مکانیکی سریع انجام میدهد و چربیها را شکسته با همان ساکشن به خارج انتقال میدهد . انصافا در مقایسه با روشهای دیگر کارایی بیشتر دارد و فقط چربیها را خارج میکند و درصد خون درون ساکشن بسیار پایین است و حتی اگر تا 3 -4 لیتر چربی خارج شود رنگ آن کرم رنگ بوده به هیچ وجه خون درون باتل دیده نمیشود .این نوع چربی نیز برای تزریق بسیار مناسب است .این دستگاه علاوه بر وایبروست دارای تزریق اتوماتیک مایع تامیسنت و نیز دارای گرم کننده مایع میباشد که از امتیازات آنست.

لیپوماتیک lypomatic

در این روش با استفاده از دستگاه لیپوماتیک که از انرژی باد جهت خورد کردن چربیها استفاده میکند بهره برداری شده و چربیهای خورد شده توسط ساکشن با انجام مکش به بیرون کشیده میشود .